piątek, 21 marca 2014

Guillaume Musso - Wrócę po ciebie

Autor : Guillaume Musso
Tytuł : Wrócę po ciebie
Tytuł oryginału : Je reviens te chercher
Storn : 400
Gatunek : Literatura piękna

Często biorę się za czytanie poleconej przez kogoś książki, także z "Wrócę po Ciebie" było całkiem podobnie. Nie do końca nawet wiedziałam o czym jest ta książka, ale skoro usłyszałam " czytaj, bo ci się spodoba", to zabrałam się do lektury. Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jest to typowe romansidło. Na okładce kobieta, do tego tytuł dają jednoznaczne skojarzenie. Pomyślałam sobie, że to pewnie kolejna książka opowiadająca o nieszczęśliwej miłości, jak i radosnym zakończeniu. Bla, bla, bla. A tu niespodzianka. Wątek miłosny oczywiście jest, ale nie jest to główna puenta książki.
Trzymając w ręku książkę na tyle w opisie możemy przeczytać o morale, który znajdziemy na stronach, jak i o zaskakującym zakończeniu. Oczywiście każdy z elementów znajdziemy. Głównym bohaterem jest Ethan,  bardzo dobrze usytuowany psychoterapeuta, który jest określany mianem najlepszego w USA. Wszytko byłoby piękne, gdyby nie fakt że on sam jest niemal psychicznym wrakiem człowieka z powodu samotności i popełnionych błędów w przeszłości. Pewnego ranka budzi się w łóżku obok kobiety, wraz z zupełną pustką w głowie i zielonego pojęcia co działo się z nim poprzedniego dnia. Mimo niewiadomych zaczyna normalnie swój dzień pracy. Na korytarzu swojego biura spotyka młodą dziewczynę, której odmawia pomocy, co skutkuję samobójstwem  w poczekalni. Dzień robi się coraz to bardziej dziwny, kiedy na swoim biurku spostrzega zaproszenie na ślub swojej dawnej ukochanej, którą porzucił kilka lat wcześniej, a którą po cichu nadal darzy uczuciem. Postanawia jechać na ceremonię z nadzieją, że jeszcze może nie jest za późno i uda mu się coś zmienić, jednak nie zdarza na czas. Gdy wraca zostaje napadnięty, po czym trafia do szpitala, gdzie tajemniczy morderca wystrzeliwuje w jego kierunku 3 zabójcze kule. Następnego ranka budzi się dokładnie w tym samym łóżku co wczoraj, obok tej samej kobiety a kalendarz nadal wskazuje wczorajszą datę.
Podobno każdemu człowiekowi jest przypisane jakieś przeznaczenie, ale czy można je zmienić? Musso w swojej książce zadaje nam może nie bezpośrednie pytanie co zrobilibyśmy z drugą szansą? Chyba każdy z nas chciałby czasem cofnąć czas i naprawić swoje błędy. Ethan własnie dostaje ta okazję. Tylko czy uda mu się wszystko naprawić na czas? Morał jaki wyciągnęłam z lektury nie jest dla mnie nowością, bo tak właśnie staram się żyć, żeby niczego nie żałować i jak najrzadziej odczuwać chęć cofnięcia czasu. Książkę czyta się bardzo dobrze, i przede wszystkim szybko. Z chęcią sięgnę po inne książki tego autora a tą szczerze polecam.
Moja ocena : 9/10


Książka przeczytana w ramach wyzwania:


9 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja :) Prosta, ładna okładka, czego chcieć więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny rudzielec na okładce :)...a książkę mam w planach już jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie jest to literatura piękna! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka kojarzy mi się z książka o włosach albo o kosmetyce ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha na to nie wpadłam :P Ale faktycznie jakby się przyjrzeć, to może budzić takie skojarzenia :D

      Usuń
  5. Przyznam, że mam chęć na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń