czwartek, 30 stycznia 2014

Jo Nesbo następcą Stiega Larssona ? - Człowiek nietoperz

Tytuł : Człowiek nietoperz
Autor : Jo Nesbo
Stron : 344
Gatunek : Kryminał


" Człowiek nietoperz "  jest pierwszą książką z serii o Harrym Hole, jak i tez pierwsze moje spotkanie z tym autorem. Dużo słyszy się na temat szwedzkich autorów kryminałów, na samym czele wysuwa się myślę że doskonale znany nam wszystkim Stieg Larsson, który nadal zbiera pozytywne opinie.
Powiem szczerz,e że nie wiem jak mam ocenić ta książkę. Niebyła ani nudna, ale tez nie zachwycająca, styl pisania dobry, ale nie jakoś specjalnie ujmujący, a historia należy do jednej z tych które za długo w głowie miejsca nie zagrzeje.

Cała akcja toczy się w Australii o której przy okazji dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy, kontynuując trzymam w ręce kryminał więc jakaś śmiertelna zagadka musi być. Tak więc autor zagłębia nas w dość dramatyczne zabójstwo Inger Holter, która jak nasz główny bohater pochodzi z Norwegii. Hole wraz przydzielonym mu do tej sprawy Aborygenem Andrew Kensingtonem próbują rozwikłać zagadkę, a przy okazji zapoznać się z miejscowymi barami i domami publicznymi.

Recenzja krótka, bo kompletnie nie wiem co mam sądzić na temat tej książki, jestem chyba pierwszy raz w takiej sytuacji gdzie nie wiem jak nazwać swoje uczucia po przeczytaniu. Ogólnie do połowy za specjalnie nic się nie dzieje, w drugiej połowie dopiero sprawa zaczyna trochę ruszać do przodu. Plusem który znalazłam jest nieprzewidywalność, bo jednak dość ciężko domyślić się kto stoi za morderstwami. Mimo tego że pierwszy tom nie do końca mnie zadowolił, przede mną jeszcze dziewięć część które na pewno przeczytam, bo pocieszyła mnie mała gdzieś przeczytana opinia że " Człowiek nietoperz" jest jedną z gorszych książek tego autora.
Moja ocena : 6/10

3 komentarze:

  1. Pierwsza część cyklu, można jej więc wybaczyć bycie najgorszą ;-) Sam też od niej zacznę, mam tylko nadzieję, że się nie zniechęcę, bo kolejne trzy części też czekają już na półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie jestem uparta i będę próbować dalej :)

      Usuń
  2. Dobrze, że do Ciebie wpadłam, bo miałam w planach tego pana, a teraz chyba na razie zrezygnuję :)

    OdpowiedzUsuń